Vårblandning i ulricehamn





När jag kom till Sverige.

Nu lät det verkligen som mina föräldrar skickade hit mig i en kartong.

Jag börjar om.

...

Jag har många starka minnen från när jag var liten. Många av den baseras på när jag undrade över så mycket. Kommer ihåg en dag när alla skulle samlas på skolgården, gick nog i 2an och plötsligt skulle vi sjunga in våren. Först undrade jag vem den där våren var? Och varför skulle man sjunga in honom? Vadå in? Hur sjunger man in någon? Va? Hallå?

Jag fattade aldrig att det var årstiden våren. Så där sjöng man och väntade på att någon skulle komma men det gjorde de ju självklart inte.

Lite samma sak när jag var och tittade på "Vildanden" på Borås stadsteater. Jag satt och väntade in en ande som i anden i glaset eller lampan. Så kom det en and, alltså fågeln. En djup besvikelse som jag aldrig lyckades komma över under pjäsen.

Men nu till saken. Fick et tips idag och som den trogna bloggare jag är så måste jag dela med mig av detta.

Ikväll är det premiär för Tingsholmsgymnasiets vårblandning. Detta är faktiskt Jörgen Sandbloms 30e och sista vilket gör att han förmodligen lagt lite extra hjärta och kraft i denna. Under tre kvällar med start idag kommer ni kunna ta del av Tingsholmsgymnasiets begåvade elever som bjuder på musik, sång, kör, solister och mycket mer och allt går i temat "Musiken vi minns". Detta är ett guldläge för familjer och musikintresserad att gå och lyssna då de kommer framföra musik av musiker de minns med sin egen prägel på det, blandningen kommer vara stor så det passar alla åldersgrupper.

Nöjer ni inte bara med detta? Då ska jag tala om att utöver Tingsholms elver så kommer det varje kväll bjudas på en hemlig gästartist. En för varje kväll!

Föreställningarna börjar varje dag samma tid, 19.00
Det kostar 130kr/vuxen och 70/barn eller studerande

Hittar ni inte dit, eller vill ha mer info? Mejla eller kommentera!


Ps. med risk för att låta som en tant i en 40års kris, men har ni märkt hur djävulskt fort det blev grönt? och hur
mycket vitsippor det finns överallt?


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Åh tack så mycket! JA det ska bli hur spännande som helst!

2011-05-16 @ 22:37:32
URL: http://flamingoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback