Biblioteksbråk

Jag kan inte förstår hur ödets ironi alltid drabbar mig. Hur kan jag alltid, var eviga gång hamna i en konflikt på Borås Bibliotek.

Okej. Alltid var kanske att ta i? Men väldigt ofta då.

Eller ja. Mindre på sista tiden.

Mer var det förr. Numera är det mer sällan.

Men i alla fall. Att jag hamnar i en konflikt är längre ingen ovanlighet, så kan vi säga. Tidigare under mina gymnaasieår i Borås så låg Biblioteket jämte gymnasiet och då var det alltid lättare att gå dit istället. Varför vet jag inte. Jag som är så lat borde ju egentligen föredragit skolans enkla men betydligt närmare Bibliotek.

Tror det har något att göra med att man ville "ut".


I alla fall. På den tiden så var vi så högljuda att jag förstår männen i rockar som läste Borås Tidning sida från sida. Jag förstår att de plötsligt ställde sig upp och skrek rakt ut. Det var svårt att hålla för skratt men vi blev bra på det till slut.

Numera är det bara otur tror jag. För exakt 16 minuter sedan satt jag och tittade ut i tomma intet. Funderade nog på intervjufrågor som jag håller på och mejlar ut. Plötsligt vänder sig en regält viktig man. Ja.. han såg sådär viktig ut.

- Varför sitter du där och glor? Ha?

Ja vad ska man svara på det så att han lugnar ner sig?

- Jag.. funderar bara?

- Så sitter jag då aldrig och funderar. Höh!!

Sen vände han på sig. Slår ut tidningen lite och muttrar för sig själv och självklart skakar han på huvudet.



Annars är bibliotek jättemysiga!!



Ledsen Hanna. (VET NI PÅ EN SKALA HUR PINSAMT DET VAR ATT SITTA OCH TA DENNA BILDEN I BIBLIOTEKET, NU VILL INGEN SITTA JÄMTE MIG)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback