UPDATE




Bilderna har jag tyvärr snott från google.se, vill ni ha källa hojta till!

Hej! Tänkte uppdatera er med snackisar från kulturplaneten.

Ni har väl inte missat filmen "Änglagård"? En halv miljon har sett den men trots detta faktum tänker både Colin Nutley och Helena Bergström hoppa över den hyllade Guldbagge galan. Trots det är filmen nominerad till "Biopublikens film" När Helena gästade mitt favorit program "Debatt" så sa hon följande "Det här handlar inte bara om Colin Nutley, utan om hela fin- och fulkulturdebatten. Det som är folkligt är fult. Det är mobbing!"
Galan äger rum den 24 januari, det vill säga nu på Måndag. Även fast Helena och Colin skippar den, ska du?

Svd.se har även intervjuat kvällens konfrancier Kitty Jutbring, min storfavorit. Jobbet ska hon ha fått genom sin medverkan under en paneldebatt, Rättsförmedlingens ordnare när hon även där var konfrancier. Passande nog så var det inte vem som helst som också var där, utan Sveriges Radios musikansvarige Pia Kalischer. Då råkade hon nämna att det är svårt att hitta kvinnliga programledare. I samma sekund utbrister Kitty att hon är ledig kring P3 Guld galan, publiken skrattade men några dagar senare fick Kitty sitt jobberbjudande via telefon och tackade glatt ja.

Förra året fick galan kritik för att det var så många killar på scen, i år "tar jag kampen mott snoppväldet" säger Kitty. Hon är verkligen en förebild och en av de häftigaste personerna som finns i Sverige, inte mer än rätt att hon får representera det kvinnliga könet ikväll!

Oj! Oj! Oj! Nu händer det grejer i Hollywood-landet. Våran egna Lisbeth Salander a.k.a Noomi Rapace har nyligen skrivit på kontraktet för en ny storfilm av Ridley Scott, "Prometheus". Det är ingen lite biroll vår svenska stjärna lyckats fånga utan självaste huvudrollen som karaktären Elisabeth Shaw.
Inte nog med detta så har Noomi en stor chans att vinna en Bafta den 13 Februari, vilket är Storbritanniens motsvarighet till en Oscar. Detta för rollen i "Män som hatar kvinnor".

Med detta kan jag också nämna att det jag berättade i tidigare nyhetsinlägg om Tutankhamuns grav, att den ska stängas - Jag kommer kanske få en möjlighet att med mina små fossningar få stampa omkring i hans grav, och stöka ner samt slita på den för en sista gång. Ska nämligen mot Egypten snart. Vilken historisk nyhet va?
Ni som åker mot Egypten i flykt från den kalla Februarikylan, ta er tid att åka upp till Kairo för att se den verkliga graven med egna ögon. Man värdesätter det mycket mer när man vet att den möjligheten inte kommer finnas så länge till!

Det var allt för mig. Ni hittar mer info här:
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback