SVAR!

Jennifer om carolina gynning:
Hej! Kan du inte skriva LITE mer om dig själv? Tycker det saknas identitet på bloggen.


Självklart Jennifer. Vill du ha mer Hanna, så ska du få mer Hanna. Därför har jag fått möjligheten, trots hennes pressade schema att intervjua.. håll i hatten nu.. mig själv!

Jag kan höra erat jubel!


Intervju med inte vem som helst, utan tjejen bakom Kulturbloggaren.blogg.se (hjälp vilken närbild! Om ni tittar riktigt noga kan ni räkna mina porer och se en skymt av lill-hjärnan!)

Hej Hanna, och välkommen till kulturbloggen! Hur är läget?
Det är en stor ära! Ligger här i sängen och pillar mig i navlen samtidigt som jag hysteriskt äter nötter, hinner knappt andas i mellan - så livet leker.

Nejmen det är ju du som driver den där kulturbloggen som är så bra, eller?
Jamen titta, du är inte lika dum som du ser ut. Det är jag, ta en ordentlig titt eller ett foto - det håller längre.

Men hur går det då?
Med bloggen går det bra. Kanske inte lika bra som jag föreställde mig. Jag hade visionen om 120.000 dyrkande fans. Dock är det en dålig egenskap jag har, höga förväntningar - vilket leder till press och besvikelse. Men fansen kommer väl..
nästa vecka.

Så målet är beröm?
Nu tycker jag att du är väldigt dömande. Målet är självfallet att uppmuntra, inspirera och kanske bidra till en ny bild av begreppet kultur - sen skadar det ju inte med lite fAnZ heheheheheheeeee

Tillbaka till dig och din personlighet. Jag vet att det är svårt, men hur tror du människor uppfattar dig?
Varför skulle det vara svårt att skriva om mig själv? Jag är ju en helt fantastisk person!

Hörru du. Nu är det jag som ställer frågorna här, nå?
Okejdå. Jag är nog till synes en väldigt högljudd person, som ofta låter personligheten ta för mycket plats. En annan uppfattning kan vara lite för gott självförtroende, småelak och självupptagen. Rolig har jag också fått höra på något hörn - men man hör ju så mycket, allt ska man inte tro på.

Oj! Det var hårda ord. Stämmer detta då?
Jag är ju realistisk. Jag och min personlighet har haft snart 19 fantastiska år tillsammans, vi känner varandra väl. Det ovanstående stämmer till viss grad. Dock har jag många fina egenskaper också.

Jasså det har du! Vilka då?
Du låter förvånad? Jag är engagerad och i vissa fall överambitiös. Vill ofta ha ledarrollen eller rollen som "duktig tjej". Jag skrattar lite för högt, är superspontan och en social bomb. Sen lite rastlöshet på det och en gnutta humor så ha du mig.

Det låter ju finemang! Berätta vad händer i ditt liv just nu?
Just nu har jag en enorm fotsvett och funderar faktiskt på att byta sockar. Men antar att du ville ha en mer generell beskrivning? Just nu har jag faktiskt lite panik, ska ut och resa på kommande lov och hittar inget passande flyg. Annars tar bloggen upp mycket tid, har stora planer för den. Utöver det är det skola, vänner och fest som står på schemat. Väntar även på att pojkvännen ska komma hem nu, som den duktiga hemmafru jag är.

Det var mycket på en och samma gång! Vi lämnar bloggen lite, det är dig vi ska fokusera på. Resa sa du, vart då?
Låt oss göra det. På februarilovet har jag och ett gäng vänner tänkt åka till Egypten, Hurghada. Igår hittade jag biljetter och hotell, allt var klappat och klart. Idag var flygbiljetterna slut och ligger nu på en enorm summa. Någon där ute som kan hjälpa?

Har du träffat Herr Google, han brukar vara användbar. Annars har jag inga övriga tips. Reser du mycket annars?
Google och jag har haft en intensiv kärleksrelation de närmaste 24 timmarna. Så ja, jag känner till han. Jag brukade resa mer innan, på sista tiden har så mycket annat kommit i mellan så det har hamnat åt sidan. Vilket är väldigt synd, jag älskar ju att resa!

Då hoppas jag att ni kommer iväg! Är du behov av lite avkoppling och semester?
OM jag är. Är redan så upprymd att jag packat och tänkt ut alla strand-outfitsen. Det har också varit ett tufft halvår så en resa är jag värd.

Redan packat? OCH tänkt ut kläderna? Skulle det inte vara vettigt att boka resan först?
Jag vet.. Men jag är väldigt klädgalen och längtar efter att ta fram sommarkläderna. Det var som sockerdricka i ådrorna när jag drog fram diverse bikinis. Vem längtar inte efter vår/sommar nu liksom?

Du gör det ända vettiga, tar ut en vecka sommar såhär i den fortfarande kalla vintern. Gillar du inte vintern?
Personligen är sommar/vår mina favoriter. Men jag älskar att klä mig i svart och lager på lager-stilen så höst är också en passande outfit-årstid för min smak.

Vad är din absoluta favorit outfit då?
Det måste vara ett par regäla, lite högre kängor i svart skinn. Gärna nått spänne på. Sedan leggins med skinndetaljer på knäna och en svart lång transperant tunika. Över detta en svart kortare, eller symetrisk kavaj. Pengarpung, ringar, stor klocka och skinnjacka på detta. Toppa allt med en fet halsduk.

Vad mycket skinn det var! Förutom mode och resa, några andra passioner i livet?
Duscha tycker jag om. Helst upervarmt efter en kall dag, det måste vara det ultimata. Men annars tycker jag om att läsa. Just nu, nördig som jag är, har jag sparat den sista Twilight boken och är helt inne i den. Annars har jag en mycket bred lässmak, och är beredd att testa dennes gränser.

Twiligt säger du, trodde det endast var 14 åriga tjejer som läste det. Har du något boktips såhär på rak arm?
Till Twilight försvar måste jag säga att böckerna är sjukt spännande och man kommer inte låss riktigt. Författaren är väldigt begåvad och skriver på ett mycket bra sätt, kvalitén är hög. Men jag håller med dig, twilight-hysterin är överdriven och böckerna/filmerna har fått det oseriösa stämplet, vilket är synd. 
Nej men jag har tips på trubbig arm. Nu vart jag rolig va? Alla Mark Levengoods böcker, Martina Haags krönikesamlingar (tycker inte om romanerna) och Mia Skäringes bok.

Det känns som vi måste avsluta denna intervjun annars kommer vi fortsätta tills världen går under. Berätta nu all onödig information om dig så Jessica blir nöjd!
Absolut. Jag älskar dokumentärer och är näst intill besatt av avvikande livsberättelse. Därför består halva min bokhylla av hemska verklighetsbaserade berättelser. Jag är från Finland, Björneborg som är min absoluta favoritplats på hela jorden. På tal om Finland så bor också universums bästa farmor Riitta där. Henne hälsar jag på så fort jag får chansen. Jag är ett ensambarn och ensambarnbarn vilket leder till att folk ofta dömer mig. Jag är galet dålig på att städa min garderob fast mina finaste ägodelar ligger där. Jag är kungen över snoozknappen och kan ställa klockan så tidigt som 03.00 för att få snooza fram till 07.00. Gladast är jag när jag får spendera pengar på kläder, eller när Nadja får mig att skratta. Har en dröm om att bli elektriker, fast mina drömmar byter plats och utvecklas för varje minut. Nu tillexempel lutar det åt något kulturinriktat jobb eller skrivardrömmar.
Pratar för mycket. Viktigt att nämna!

Herregud människa. Det finns ju ingen hejd på dig. Okej nu Hanna, vill du hälsa till någon? Helst kortfattat.
HEJ MAMMA! HEJ MAMMAS ARBETSKARMRATER. HEJ KOMPISAR. HEJ KUNGEN (tar för givet att han läser) HEJ ALLA MÄNNISKOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback