BEVAKAR P3 GULD - Del 2

Som sagt förvsvan nästan 30 min av min bevakning. Min bevaking tar jag upp via Word-dokument vid 32, hoppas det är okej?


22.32 Kitty har genomgått ett klädbyte,
 nu i förd en Tofudräkt för att på så sätt göra uppror mot Lady Gagas
köttklänning. Årets dans ska få pris av Rebecca och Fiona. Skudge blir vinnarna och deras tacktal låter
såhär "Vi säger bara tack". Och jag tyckte att This is head's tacktal var skit? Skudge kan få ett pris av mig också det skulle vara "Årets sämsta tacktal" Vart är tacksamheten grabbar?

22.36 Kitty ska dela ut pris och får hjälp Orup
som tolkar de nominerades låtar till priset Årets låt. Orup? Kom igen? Visst var han bra men jag ser inte sambandet med Orup och resten av artisterna. Vad blir det här näst? Lena Ph? Amy Diamond? A-teans?

22.40 Årets låt går till Dancing on my on
, Robyn. Tredje priset hon får ikväll!


22.42 Glenn Hysen och Rickard Olsson kommer insmygandes bakom Kitty
. Jämständighetstavaln visar nu två bilder på Robyn, jag tror vi vet vilket kön som tog hem det?

22.44 Glenn säger "Du står för det du klär ut dig till" om Kitty. "Klär ut dig till". Kul där Glenn.


22.45 Rickard älskar åttiotalet.
 "Det är väl därför du har en tjej från 80-talet?" frågar Kitty.


22.45 Vad skulle P3 vara utan Lykke Li?
Hon uppträder i galna skor med låten I follow
rivers.
Urskönt uppträdande.

22.48 Sista priset är kvar, Årets Grupp. Åter igen ett Ace of base -skämt.

22.49 Per Andersson ska dela ut detta pris, komiker som han är driver han med
nervositeten klädd som en busschafför, eller?


22.50 Efter diverse skämt, vem vinner?


22.51 Eeeeee..eeeee....eeee... vinnaren är Johnossi!!
"We did it again, vi älskar att vinna"
säger Johnossi. Tona ner självförtroendet killar.


22.53 ROBYN UPPTRÄDER.
"P3 Gulds drottning". Publiken klappar som aldrig förr. Med tre mickar äger hon scenen och är de bästa uppträdandet på hela kvällen. Plötsligt förstår man varför hon är en självklar vinnare.
Min pojkvän tycker uppträdandet är epelepsianfall på hög nivå, jag är helt facinerad. Finns på riktigt inga ord att beskriva hennes uppträdande!!

22.59 Kitty säger hejdå. Bli lyft av sin "mamma" bort från kameran. Till eftertexten hör vi
Robyns toner av "call your grildfriend".


Summa sumarium. Vad tyckte ni? Vad tyckte jag? Galan var kort, och allt var mycket uppstressat. Prisutdelarna var väldigt oförberedda, tramsade och på det hela var det väldigt oseriöst. Ace of base skämten var bara tråkiga, det annars stela stämmningen var inte något att hurra för. Dock var alla uppträdande superbra.
Dock känns det som budgeten var lite tajt i år och det går inte riktigt att ta på vad det var som var så.. dåligt. Kitty levde inte upp till mina förväntningar, i början var det alldeles för inövat men ju mer hon slappna av och lät
Kitty komma fram gjorde det hela bättre. Dock önska jag att hon hade fått mer plats att bara vara hon, bara snacka. Det var onödigt med krims krams runt omkring. Glenn och Rickard var bara onödiga, samt denna mamma och jämständighetstavlan. Det kändes bara för utspritt och ogenomtänkt!

Bättring P3 Guld! Antar att efterfesten är roligare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback