Brian Dettmer











Brian Dettmer är alltså mannen bakom dessa konstverk som utgår ifrån böcker. Mycket visste jag
om böcker men inte att någon kunde använda dem till konst också. Min första fråga som ploppar
upp är, hur avgör han vilka böcker han ska skära sönder? Det ser lite ut som den äldre
generationens böcker. Andra frågan lyder, min hjärna kan liksom inte tänka så långt och
finna i en förståelse hur någon kan vara byggd på det sättet att den har så otroligt mycket
tålamod och ork som han har. Jag antar att all den tålamod som inte finns i mig och i andra
människor på något sätt landade i honom.

Även fast jag inte under några omständigheter skulle kunna åstakomma samma sak så måste
jag säga att jag blir fylld av imponisation. Hittade på det ordet precis just nu. Eller finns det?
Vilket är värst, hitta på ett ord som inte finns eller ett som redan finns och inte veta om det?
Men det jag skulle komma till var, att jag blir mäktigt imponerad. Andra kan sjunga, andra
dansa men en del kan skära ut bläckfiskar och båtar ur böcker.

Han har verkligen hittat historierna i böckerna. Bokstavligen!

Nu har inte jag någon direkt källa, men vi kan väl använda oss av denna:
http://existenz.se/out.php?id=31809


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback