Erikshjälpen









I tider då vi värnar om miljön mer än någonsin är Loppisar och Second hand butiker mer angelägna än någonsin. Det var någon loppisrevolution som bröt ut bland ungdomar och modebloggare och plötsligt var det socialt mer accepterat att köpa något andra hand!

Helt fantastiskt tycker jag.

För att sprida lite loppisglädje hos er kanske jag ska visa upp sista tidens loppisfynd? Jag älskar Erikshjälpen i Skene tack vare deras ganska varierande och stora utbud av böcker. Nötta från 1800-talet med vinrött skinnomslag eller nya pocketböcker.

För 5 enkronor är du dig en bok rikare.

Jag fick med mig 8 stycken och planerar redan ett återbesök. Erikshjälpen i Skene är öppen varje Tisdag och Torsdag mellan 14-18. Där finns allt möjligt, hittade även två tavlor som i framtiden kan få pryda mina väggar för småpengar!

Imre Kertész - Mannen utan öde
Fredrik indström - Vad gör alla superokända människor hela dagarna?
Dave Pelzer - Pojken som kallades det
Erland Loe - Doppler
Marie Hermanson - Mannen under trappan
Barbara Voors - Sömnlös
Alexander McCall Smith - Damernas dektektivbyrå
Alecander McCall Smith - Giraffens tårar

Någon ni känner igen? Tycker är bra? Dålig? 

Har länge varit på jakt efter förintelserelaterade böcker och "Mannen utan öde" ska ju baseras på det. Så den börjar jag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback