Svenska kyrkan

Bäst jag håller detta kort och konsist annars är det lätt hänt för mig att jag skenar iväg när det gäller just, svenska krykan.

Men hur passar det in i helheten på min blogg? Jo, jag tänkte såhär: Kultur innefattar även vårat levnadssätt i Sverige. Den dominerande religionen i västvärlden är just kristendomen, alltså har svenska krykan ett litet samband med kultur. Eller ett ganska stort.

Jag läste mina dagliga bloggar i lugn och ro. Och plötsligt satte jag nästan filmjölken i halsen när jag såg en annons på sidan.



Låt oss lyfta fram din bön? Skriv din bön här?
Nu tycker nog Svenska kyrkan att det är allt bra fiffiga och moderna.
Nu sitter de där och är nöjda med sig själva och säger "Jo du Maj-Louse och Olof-Jörgen, nu finns vi ute på det där.. INTERNÄÄÄT"
Så biktstolarna finns inte längre? Nu ska Ann-Christine 89år gå in på datorn
 och be för sina katter och barnbarn?
Allavarligt talat!

Vem skriver sin bön på internet? Så att de kan LYFTA FRAM DEN?
Vet inte svenska krykan om att ungdomar är elakast på internet?
Att folk tror att man kan göra vad de vill på internet för det är internet? Jag kan ju
bara gissa vad det kommer dyka på för böner på den sidan.
"Käre gode gud, snälla gör så att Kalle gör slut med Petra och blir ihop med mig"
&
"Käre gode gud, snälla gör så att jag vinner en miljard på lotto imorgon. Snälla? Jag lovar om jag vinner så ska jag börja sköta mig, gå i krykan och sånt. Kom igen nu vaaa"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback