Jag tycker

När jag skrev rubriken så hände något i hjärnan. Den liksom registrerade ordet "jag", undra hur många gånger man använder det ordet om dagen? Jag tror att många av de meningar jag säger om dagen börjar med just "jag".
Läste en gång Mia Törnbloms bok då hon menar att man ska börja lyssna till sina tankar mer, och efter några dagar så kommer man märka att man dagligen/veckovis tänker samma tankar. Sedan ska man tvinga sig på sina tankar och försöka byta ut dem. Istället för "Fan va ful jag är idag" så kanske man ska försöka med "Det är bara idag, och föresten har jag snygga ben" Typ?
Så nu ska vu tydligen inte bara lyssna på andra, på mamma och på vår kropp, utan våra egna tankar också!

Från en sak till en annan, tänkte bara kort lägga upp några boktips som jag tycker är värda att skänka några timmar av ditt liv.

Joyce Carol Oates - Dödgrävarens dotter

Mia Törnblom - Så dumt!

Katia Wagner - Alexandramannen (Funderar på att läsa om den nu när jag damma av den)

Allan Hall - Flickan i källaren

Joanna Briscoe - Ligg hos mig

Michael Greenberg - Den dagen min dotter blev galen

Margaretha Sturesson - Om det så skulle kosta mig livet (läste ut den sista sidan för 10 minuter sen)

Om bara ungdomar förstod hur mycket man lär sig genom att läsa. Du bättrar på dit ordförod och läsförståelse samtidigt som du får ta del av många människors gripande berättelse. Jag älskar verklighetsbaserade böcker vilket jag varvar med faktaböcker och skönlitteratur med spännande livsberättelse.

Fler boktips kommer..



Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback