Dyngkåt och hur helig som helst

..Nej det är jag inte. Utan det är titeln på Mia Skäringers bok.

Min bokhylla är för tillfället trångbebott och vissa böcker måste inta position golvet istället för på hyllan. När jag rotade lite bland dem så hittade jag denna bok. Jag brukar ha ett fotogeniskt minne när det gäller mina saker, alla kläder jag har kommer jag ihåg var/hur/med vem/och för hur mycket jag köpte dem - samma gäller för mina böcker. Men denna bok är en total minneslucka för mig! Vart kommer den ifrån? Och varför har jag inte läst den innan?

Jag älskar personliga och lätsamma krönikesamlingar och detta är en att placera i den samlingen. Tillsammans med Martina Haag, Mark Levengood och Linda skugge intar nu Mia Skäringer en av mina favoritkrönikörer/författare. Hon var genial i "Mia och Klara" och nu genial i sitt skrivande. Har dock inte hört att hon skrivit något nytt på sista tiden, men Mia Skäringer är någon att hålla upp ögonen för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback