Ullared

Jag hatar verkligen tv programmet Ullared. Tänkte att mina åsikter om programmet skulle kunna inflikas i kategorin "film" hehehe..hehe.. hehe. he.

Ullared ska vara en tittarsuccé. Jag blir mest deprimerad när jag ser det. Ett gäng snåla svenskar vars höjdpunkt i livet är att åka till ett varuhus för att köpa bakplåtspapper, fryspåsar och WC-fresh för två kronor billigare än på Ica. Är det sådant här vi vill se i tv rutan? Två galna tanter krama Robert Wells? Lagerarbetaren Morgan äta sin korvmacka?  Rose-Marie och Kjell bränna 50.000 kronor på billigt Shampoo och rosa trikåtröjor? Människorna som deltar i programmet förnedrar sig själva genom att vara helt hysteriska för bakplåtspapper för 7,95kr. Tidningarna trycker ut sida efter sida om mobbningen mot Rose-Marie och Kjell som blir trakasserade på arbetet och tar sömntabletter för att kunna sova efter att ha medverkat i programmet Ullared. Lagerarbetaren Morgan blir förödmjukad i skämtprogrammet Cirkus Möller.  Ännu ett perfekt sätt för media att driva med vanliga svenska oskyldiga människor.  Många kallar det igenkännings tv men jag förstår inte poängen, är det så här vi vill känna igen oss? Det stärker ju bara fördomarna om oss snåla campling-svenskar? Vi kanske är trötta på generationen av blåsta blondiner, plastikopererade hollywoodtanter och påklistrade B-kändisar? Men det behöver väl inte betyda att vi måste titta på svenskarna när de är som sämst? Måste man sänka sig till en sådan här förnedringsnivå så tittar jag hellre på Wipeout med endast blondiner.


Bild: snodd från google.se förvånad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback