Nu ska jag lära er



Jag känner mig så förådd.

Här har man i alla ungdomens år gått och sagt "Dra alla över en KANT" så kommer jag plötsligt, mitt under den heta debatten, fram till att det heter KAM istället för KANT.

Nu skämms man alla gånger man rättat andra och sagt att det heter minsann KANT inte KAM. Tänk att jag bidragit till samhällets obildning.

Förlåt

De ska tydligen har något med att göra, när ma förr i tiden kammade löss och drog alla över en kam.

Värre blir det när man googla uttrycket och det bara flödar ilska mot alla som säger KANT istället för KAM.

Förlåt till er med

Sen till alla lärare, vänner och människor i min omgivning, NI KUNDE ALDRIG ÖPPNA KÄFTEN OCH SÄGA HUR DET LÅT TILL? Aldrig någonsin sa ni "Hanna lilla, det heter KAM inte KANT"

Nu måste jag googla alla mina uttryck för att se om de stämmer. Återkommer med resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback