Vad har vi att se fram emot?

Ni som bor här i närheten av de lilla kärleksnästet Borås, till er mina vänner har jag ett och annat att tala om.
Förvisso till er lite längre bort också, med förutsättningar att ni har ben att gå med eller kanske till och med lyxen att åka bil eller buss.

En liten fågel har viskat i mitt öra om den kommande våren i Borås. Och håll i hatten, det händer grejer!

Tagen av Mount Everes - drömmen, vägen, målet. En fotoutställning som följer vägen för två herrar, Tomas Olsson och Tormod Granheim mott bergets topp. Tomas Olsson blev också av med sitt liv under denna expridition vilket gör utställningen sorlig men också inspirerande då man inte ska ge upp sin dröm.





Produktbild

Det ser ut som att utställningen pågår hela Januari  i knalleland.

Abecita Corsettfabrik Konstmuseum
Herrljungagatan 15
506 30 Borås

Entré
Vuxen: 50 kr
Studerande: 20 kr
Barn under 13 år: gratis

David Batra - Det här var ju tråkigt. David Batra uppträder på Folkan den 29 Januari 2011. Han tar ett nytt steg i sin kärriär, och det inleder han med en tunering med sin helt egna stand up show. Biljetter går redan att köpa på ticknet.se. Jag tror faktiskt.. att det blir väldigt roligt!



Och nu till det absolut bästa. Ni kan räkna med 9 mars, för då intar ingen mindre än Mia Skäringe Åhaga.
Med sin show "Dyngkåt och hur helig som helst" med fokus på hur det är att vara kvinna.
Så ett tips till alla er kvinnor ute i landet, gå och se den. Eller kanske ni män? För vi vet ju redan hur det är.
Vi kvinnor går bara dit för att kollektivt klaga på vår sitaution!

Biljetter finns fortfarande och ligger på den relativt blygsamma summan 400kr.

Jag tipsade ju om boken med samma namn tidigare i vintras. Kan fortfarande rekomendera den!



Vilken vår som väntar oss Borås-bor.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback