Tranemo Bibliotek

Var och hälsade på Tranemo Bibliotek idag. Har många barndomsminnen här ifrån. När man i samlad trupp, hand i hand med sin bänkkamrat gick och trallade på Idas sommarvisa i sina lila regnbyxor.


Hängde en del i Hembygdshörnan idag. Skulle kolla upp lite saker om vårt kära Tranemo, himla praktiskt faktiskt. Här kände jag mig hemma. Bra ordvits va?

Forskarklubbens förra program, kommer det något nytt? Känns himla roligt det där med släktforskning. Rätt som det är, så är man greve. Eller inte.

Var ju i jakt efter nya sittplatser, vidga vyerna lite på bibblan. Så hitta jag den här i Hembygdshörnan. Väldigt pampig och fin men får ändå lite sitt-inte-i-farmors-fin-soffa -kännsla. Vågar man sätta sig? Tänk om man spiller?

Just nu pågår en visning med foton och information om byggnader i Västa Götaland. Fastnade vid Skara Sommarlands stånd och lärde mig ett och annat. Nästa gång jag åker vattenrutchkanan där kan jag med stolthet ropa "Det här var en grusgrop från början, tjohoooooo"

Med handen på hjärtat tyckte jag att jag fick till en sån  konstnärlig, kreativ och proffsig pressfotografsbild så jag var tvungen att ta med den. Blev speciellt nöjd med den konstiga infallvinkeln som gör att man måste vrida på huvudet lite. Nu när jag tittar på den ser den inte mycket ut till världen.

Böcker, vad hade ni förväntat er?

Detta mina vänner, det var här magin hände. Här rörde jag min första bok och vi har nu dejtat i 18 år och 2 månader, det börjar bli seriöst. Snart ska vi träffa föräldrarna!

"Ungdomshörnan" omgiven av ungdomsböcker. Man kan nästan sniffa sig till pojkvänsproblem, finnar och skitsnack bara man kommer tillräckligt nära. Det var alltså här under lunarstormsrevolutionen, när mamma och pappa inte lät oss sitta vid datorn 24/7 som vi flydde, känns som igår när vi låg i norra europas skönaste skinnsoffa pratade killar och fnissade till snoppboken. Bibblans absolut bäsat sittplats!

Blir ett återbesök på torsdag då det händer grejer. Berättar mer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback