Tipsarn

Kanske borde tagit titeln som kulturtipsarn iställer för kulturbloggaren? Borde ju egentligen hetat kulturbloggarn, lite coolare sådär.

Eller vadå coolt. Har märkt att jag omedvetet använt ordet coolt nu två gånger i mina inlägg. Vad händer?!?!?!
Jag avskyr ordet coolt och ballt. De tar värsta-ord-priset hos mig. Hamnar längst upp på svarta listan.

Det är egentligen bara Blondinbella som säger ord som coolt och ballt. Vilket blir väldigt obekvämt eftersom hon leker en väldigt vuxen person. Eller vadå leker, hon har anammat rollen som 35årig karriärskvinna.
Därför är det så opassande när hon kläcker ur sig ord som ballt och coolt. Lite som morfar skulle sagt det. Passar inte i munnen på henne.
Nästan som hon försöker gång på gång bevisa "Titta här allihop! Jag är minsann ungdomlig jag! Det är superballt"

Då blir jag sådär ledsen för hennes skull. Håll en roll för sjövelen kvinna! För det blir lite pinsam-medelålders-pappa över det hela.

Nu kom jag av mig i mitt ämne. Helt och hållet. Men skönt att jag fick bena ut Blondinbella-problemet. Hjärtat känns lättare.

Vad var det jag skulle skriva? AaaAAAAahhhggg!!

...




Just det ja! Jag skulle inta rollen som tipsarN. (Tänkte helt omedvetet skriva coolt igen, tvätta munnen med tvål!!)
Nämnde ju Kitty i förra inlägget. Hon driver en mycket bra blogg tillsammans med Jonna, Tora, Lina och Manne.



www.mensbloggen.se

Kort och gott handlar den om allt som ditt liv handlar om. Dock tror jag den inriktar sig mer på tonåringar i den mer "kritiska" åldern. 14 och uppåt kanske?

Det är så fint att de valt att inrikta sig på sådana problem som rymmer våra tonårshjärtan och flick/pojk-rum. Nu finns det en internetkompis för alla oroliga själar där ute som vill känna igen sig.
Här tas alla ämnen upp, allt från sex till skolstress.
Här har ni exempel på några av många av deras kategorier:
(Om man är för blyg för att fråga något, eller kommentera så går det lika bra att kolla på andras kommentarer och diskussioner i kommentarsfältet, kanske hittar du modet till att fråga! Kom ihåg, det går alltid att vara anonym)




"Kort och gott" är också ett uttryck som är stamkund på min blogg. Måste köpa mig en synonymordbok.


Som sagt, www.mensbloggen.se en riktig peppblogg för ungdomar. Värt att ta sig en titt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback