SLÄKTFORSKNING

                               

Såg att en kompis på facebook hade fått ett mejl
från en australenare som undrade om de va släkt. Nyfiken som jag är läste jag alla kommentarer de hade utbytt med varandra och kände ett sting av avundsjuka. Jag vill ju också ha avlägsna coola släktingar som bor på en tropsik plats, helst av allt ska de ha saknat mig under alla år och nu vill de att jag reser dit med mina närmaste vänner och låter dem ta igen 19 års födelsedagspresenter, dopresent, konfirmationspresent och studentpresent. Vart hittar man sådana släktingar?

Jag gjorde ett tappert försök att leta upp någon under mitt efternamn. Nejmen titta! Hittade en kille under samma efternamn i samma stad där jag är född, detta kan väl inte vara en slump? Dock var det att denna kille hade hår ner till knäna, såg allmänt arg och otrevlig ut - en riktigt hevymetal-snubbe! Så valde att kontakta hans syster, hon såg betydligt mer snällare ut.

Skickade iväg ett mejl "Hej är vi släkt?" Kändes lite dumt och fick svaret. "Hej! Det vet jag inte, har aldrig hört talas om dig". Men lilla du, det är ju därför det heter SLÄKTFORSKA? Jag hade ju knappast behövt släktforska om du hade känt till mig. Avsaknaden av hjärnceller verkar gå i släkten?

Hon avslutade snabbt vår mejlkonversation och nu sitter jag här. Var vi släkt eller inte?

Till er som inte vill forska på facebook kan jag trösta med att nu på måndag, 31 Januari mellan 17.00 -19.00 kan du få hjälp med släktforskning på Tranemo Bibliotek! Ta chansen. Hitta någon trevlig kusin du kan börja fika med, en jämnårig tjej/kille att resa med? Eller någon att ringa ibland?


Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Haha vilket tråkigt svar du fick...



Pappa hittade en släkting i spanien genom facebook. :P Det var lite kul och då fick vi roligare svar :P

2011-02-02 @ 10:29:21
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback