Jakten på lycka



Hej!

Något jag funderar ofta kring är just lycka. Hur lyckliga vi människor egentligen är, vad gör oss lyckliga och hur kan vi bli lyckligare? Igår hittade jag ett superhärligt program på tvn, programmet gick på SVT 2 och hette "Jakten på lycka". Det avsnittet jag såg kan ni se på hemsidan, annars kommer det nya avsnitt varje Tisdag 21:30.

Programledaren var Hanna Hellqvist som med sin underbara dialekt fick det i alla fall mig att falla för programet. Hon var så genuin och äkta att man inte kunnat hitta en bättre programledare.

Såhär låter beskrivningen av programmet:
Kan vi lära oss att bli lyckliga? I jakten på lyckan söker
Hanna Hellquist efter svaren. Hon träffar lyckogurus,
landets skarpaste forskar-hjärnor och gör ett tappert
försök att förvandla Gnesta till Sveriges lyckligaste ort.

På hemsidan kan ni också göra ett lyckotest för att se hur lyckliga ni egentligen är! Här har ni mitt, Hannas och diverse kändisars resultat



Borde det oroa mig att jag endast är hälften så lycklig som jag kunde vara?

Ni hittar mer information OCH testet här:
http://svt.se/jaktenpalycka

Nu på tisdag träffar Hanna Mia Törnblom, har läst hennes livsberättelse och sett henne lite smått på tv ibland. Ska bli intressant att se hur hon ser på just lycka. Kommer imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback