EN INSIKT

Hej

Nu är det så att under mina fyra månader med denna blogg har min synpunkt kring Tranemo Kommuns kulturliv förändrats något så drastiskt. Jag har bara under fyra månader upptäckt ett helt nytt liv under den annars döda fasaden av kulturlivet här.

Till en början trodde jag att det var mer kultur Tranemo behövde. Jag såg en brist i den vad jag då trodde var den omfattande delen av kulturlivet, och kritiserade den. Tog mig även till uppgift att ändra detta. Jag ville bridra mer kultur till alla läsares liv men främst till Tranemo-borna.

Men nu har jag kommit till insikt att kulturlivet bubblar i Tranemo. Det finns hur mycket som helst, jämfört med den första tanke jag hade. Ju mer jag också kommer kunna ta del av detta, ju mer kommer kulturlivet fylla mig vilket kommer ändra min bild av det ännu mer.

Jag och Tranemo bibliotekschef hade ett möte idag. Under det mötet, samanlagt med flera intervjuer så kunde jag verkligen komma till det resultat att Tranemo har ett kulturliv. Ett sprdlande, bubblande kulturliv som påp något sätt lyckats hamna i en tom kakbruk med locket på.

Det var alltså inte mer kultur Tranemo behövde. Utan någon som kan lyfta kaklocket och plocka upp detta. Visa det för oss. Vad dum jag varit! Jag ska inte kritisera oss Tranemobor för något som inte alla haft möjligheten till att upptäcka. Många av oss kanske har förväntat oss att någon ska mata oss med kultur istället för att kanske behöva göra den upptäcktsresa jag genomfört.

Jag är glad att jag upptäckte detta. Det ger mig en möjlighet att ta del av kulturen som arrangeras för oss i vår kommun. Inte nog med det så får jag också möjligheten att föra över det på er mina kära läsare.

Från och med du när det inte kulturaktiviteter jag vill pracka på er utan möjligheter. Möjligheter att gå och lyssna på en föreläsning, möjligheten att se en konstutställning eller en konsert.

Så nu har vi en fullspäckad vår framför oss! Inte bara för Tranemo kulturliv men också för hela Sveriges, som jag ska hålla ett öga på. Hoppas ni stannar kvar och läser fortsättningen på denna kulturresa som det har utvecklats till.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback