BEVAKAR P3 GULD - Del 1


Lisebergshallen. 21.30. P3 Guld galan. Är ni med mig?


21.30 - Håkan Hellström inleder galan med River en vacker dröm och stämmningen är i topp. Ungefär vid samma tidpunkt inleder min avundsjuka sig. Jag vill också stå där och sjunga för full hals till Håkans falska stämma. Även fast Håkan inte är min favorit så har P3-teamet valt rätt man att få Göteborgs publiken galna,
Göetborg känner deffenetivt ingen sorg just nu!

21.36 - Kitty träder in i en för henne ganska ofärgad klädsel. Dock har den lika mycket statement som hennes personlighet. Älskar hårdekorationen. Nu till guldmicken!

21.38 - Howlin Pelle (The Hives) ska dela ut Guldmicken iförd en härlig Håkan-ispirerad sjömansoutfit. En riktig charmig prick som fångar ett och annat skatt från publiken. Melissa Horn, Robyn, Hoffmaestro, Familjen, Håkan Hellström - vem ska få den? Trumvirvel.. ROBYN!! 
Tuggumituggande Robyn är lika snygg som vanligt i en svart långklänning och tackar sitt band och är superförvånad då hon trodde Hoffmaestro skulle ta hem det.

21.42 Kitty känns lite stel och skämten når inte ända fram. Lykke Li, Oskar Linnros och Robyn ska uppträda ikväll!

21.43 Säkert! uppträder och jag får gåshud. Influensa är en av mina favoritlåtar och jag sitter och hoppar av glädje. Det hon har på sig får jag lite rödluvan-feeling av, en röd cape och en svart thight klänning under det. Väldigt uppklätt för att vara Annika, och hon ser djävulskt bra ut i det.

21.47 - Kitty har på sig stor tyg-slida. Hon påpekar förra årets birst på kvinnor. Eva uppe på läktaren ska hålla räkningen på manliga vs. kvinnliga kön på scen. Roligt att hon bringar P3 Guld lite femenismprat, kommer nog pratas en del om detta..

21.49 Musikhjälpen intar scenen, 12 miljoner fick det in. Synd att de behöver stå och titta ner i manus när det berättar vad Musikhjälpens syfte är, borde de inte kunna det som rinnande vatten? Timbaktu har inget kort, och han tackar Petter för att hjälpt till att samla in nästan 1 miljon kronor.

21.51 Årets pop, vem blir det? This is head vinner! (I bakgrunden ser vi två Kittykopior som håller i priserna, kul detalj) Deras tacktal måste vara världens sämsta "Tack tack, jag instämmer tack tack!"

21.54 Kitty har på sig något mer Kittyaktigt. Hon skämtar fortfarande om Ace of base. The haunted uppträder med låten No Ghost, publiken jublar men inte mina smaklökar. Denna typen av hårdrock får mig att vilja ta en kisspaus.

21.58 Kitty blir inburen av hennes "mamma" Ing-Marie. Josefin Johansson kommer in på scen, och inleder med "Hej crazy kids". Hon drar väldigt tråkiga skämt, känns så inövat att mina öron blöder. Årets rock/metal pris går till.. Khoma. Deras motivering var hittills roligast. Deras tacktal är då mer förvirrat och känns väldigt nervöst.

22.02 Familjen uppträder med min favoritlåt Det var jag. Vad är det här? Har de kopierat min låtlista? Jag är glad i alla fall. Publiken är stel, vad är det med er människor?

22.05 Tove Styrke kommer in på scenen, och herrejesus vad människan är snygg. Vilken makeover, hon sjunger låten Millon pieces. Vilken uppträdande hon gör!!

22.07 12 - 17 till männen. Ännu ett Ace of base -skämt. Adiam och Thomas ska dela ut Bästa Hiphop/Soul. Vinnaren är Carito. Han tackar sin flickvän, familj och det vanliga. Han utalar dock bröder som "bräder", är det bara roligt eller något nytt inom hiphop-snacket? Ingen aning, men skrattar gör jag när han tackar bräda efter bräda.

Det är tyvärr här blogg.se väljer att go bananas. Är förbannat ledsen över att resterande text saknas och P3 Guld Galan via SVT Play är borttaget. Så vad gör man?

Jävla skit. Nu har jag faktiskt rätt att svära. Tove Styrke tar iaf hem priset som årets nykomling och det är Eliot som får dela ut det med sin knackiga svenska, och avslutar sedan på engelska samt säger fel på Toves namn. Tove tackar i äkta nykomlingsstämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback