Världen är full av vackra ord


Jag har gått för långt, kan inte sluta gå
Hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå
I ett ensamt rum, en sekund blir tusen år
För ljus att nå. Så djupa sår
Sjunker lite lägre för varenda gång jag vänder om
Men jag vänder om, än en gång
Orden fastnar halvvägs, jag vet inte hur jag bär mig åt
Samma gamla visa, men vet inte vad det är för låt
Daniel Adams-Ray - Förlåt att jag aldrig sagt förlåt



Det är inte hur man har det
Det är hur man tar det
Och när man längtar tar saker tid
Det är nåt mellan oss, mellan oss och världen
För långsamt, för snabbt men aldrig i takt
Vi vill ju bara andas
Sova och andas omvartannat inget mer
Markus Krungård - Ibland gör man rätt, ibland gör man fel


Vet du vad det är som går och går,
lika säkert som hjärtat slår?
Vet du vad det är som går och går,
döljer och läker alla sår?
Tiden talar inte för nån',
tiden bryr sig inte om nån'.
Den är olidlig och tyst,
stöddig, tiden vet att den vinner till sist.
Markus Krunegård - Allt gör mindre ont sen


jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns
Miss Li/ Lars Winnerbäck - Om du lämnade mig nu


Följ med mig hem
Om du är osäker, så var osäker med mig
Bortglömda känslor, raderade tankar
Nu minns jag igen
Det var när du sa:
Du tar ju bara små, små steg
Det händer ingenting, det där
Du måste våga chansa mer
Våga se vart det bär
Mitt piano - Små små steg


Säg mig att det finns något mer
Mera än Ikeasoffans tystnad
Säg mig att vi har någon överraskning kvar
Säg mig att du kommer bli lite mer som Annie Hall
Om vi bara vore något mer
Mer än bara nästan lika snygga
Om du inte vore som de här i stan
Om du bara kunde bli som jag och Annie Hall
Oskar Linnros - Annie Hall


No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one's laughing at God when they're starving
Or freezing or so very poor
No one laughs at God when the doctor calls after some routine tests
No one's laughing at God when it's gotten real late
And their kid's not back from that party yet
Regina Spektor - Laughing with


 Åh dessa geniala människor, vart får ni allt ifrån?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback