RUBRIKER

Hej!
Vaknat på den klagande sidan. Tänkte bara varna er.

Blir smått besviken när man kollar in kultursidorna i dagstidningarna. Hela tiden klagar man på hur mycket förtroende och anhängare till kutlur man förlorar. Varför uppmuntrar man inte den mer?
Jag var senast inne för några dagar sedan och läste huvudrubrikerna i kulturvärlden på aftonbladet.se och blir besviken, två-tre nya rubriker sedan följer samma artiklar som jag redan läst.

Det är självklart inte aftonbladets fel, men varför står kulturvärlden så still? De 80 åringar som fortfarande delar kulturintresset med mig är snart döda och det verkar som kulturvärlden också symboliseras av en halvdöd grå gamling.

Det är dags att blåsa nytt liv i Sveriges kultur. Vi ska värna om den och göra fler intresserade i den. Men hur?
Skolan kan hjälpa, prata mer om det i skolan. Jag har gått och går en kulturfylld utbildning och har därifrån fått mitt intresse! Skolan har en otrolig makt att väcka intresse i olika saker.
Samhället tillsammans kan bidra till mer kulturhändelser, läsa fler böcker osv. Vi måste froda vårt kulturliv.


 Några av de aktuella händelsena. Allt från Bonnier, Ung & Bortskämd till Bookerpriset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback