Bookerpriset

Jag läser på Dn.se att årets Bookerpris har gått till Howard Jacobson för sin bok The finkler Question som beskrivs som en ironisk berättelse som tar i tu med kärlek, judendom och förlust.

Vad får man? Såklart titeln men även en summa på 50.000pund!

Howard Jacobson har varit nominerad förut och vann till slut. Jag blir själv lite sugen på att läsa boken. Dock är det lite synd att jag endast kommer i kontakt med denna hyllade författare pga att han vunnit ett pris. Har aldirg hört talas om honom. Har ni?



Här har ni den 68-årige prisvinnaren!

Och här är boken! (tycker det alltid är roligt att bekanta sig med layouten på böcker)

Här ser vi hur Howard gråter sina glädjetårar, han är överlycklig för vinsten och så tacksam och glad.
Eller.. han ser mer ut som "Jaha.. här står man.. Snark.."

Jag hittar inte så mycket information om mannen. Men han är författare och journalist från England.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback