Vinn en iPad!

Hej fanz!

Tänkte bara tipsa mina underbara fanz om en tävling som OnOff har. Man kan vinna en sprillans ny ipad om man skriver en dikt med temat/rimmet Surfplatta.

Jag tänkte att detta är ju passande. Speciellt för jag skrivit om årets julklapp som blev Ipaden, och för att det har med rim och dikting att göra. Så ta chansen nu, fem stycken iPads kommer lottas ut.

Ni hittar tävlingen här:
http://shop.onoff.com/Kampanjsidor/Vinn_en_iPad.aspx
Lycka till mina vänner!



Här är mina två dikter jag skickat in (lite inspiration?)

"Kära jultomten, jag vill så gärna ett paket få. Ingen sko med platå eller fyrahundra hektar att så, utan det är något annat jag vill föreslå. Har missat varje statusgrej, har ingen iPhone fyra eller tv som är platt,
så skulle behöva denna skatt. Har mina slantar försökt spara, till julklappar både till Sofie och Klara. Så har ej råd med en cool surfplatta, för måste även bilen skatta.
Jag har varit snäll i år, ätit mina grönsaker och fått mindre lår. Nu hoppas jag att det under granen kommer ligga ett fint paket nu när jag behövt tigga. Jag skulle verkligen uppskatta, om jag fick en egen surfplatta!"


Och sedan gjorde jag en roligare version av den uttjatade juldikten "Tomten".

"Midvintershopping är jobbigt och hård
Sakerna gnistra och glimma
Ingen sover i enslig gård
djupt under lunchtimma
Människor vandrar sin vanliga ban
Surfplattan lyser vit under julgran
Snön lyser vit på taken
Endast jag borde få den där saken

Står där så ivrig vid Onoffs dörr
Går mot surfplattan den vita
tittar, som så många vintrar förr,
upp emot iPadens blanka yta
Tittar i plånboken, den är tom
Det blir ingen surfplatta, för denna ungdom
grubblar, vem ska då mig en sådan ge?
Jag hoppas juryn denna dikten ser!"


Lycka till. Let me know om ni vinner, så jag kan vara bitter!




Kommentarer
Postat av: Tomtom

Hehe den var bra!

2010-12-08 @ 19:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback