Svenljunga bibliotek

Hej fanz
Här om dagen gjorde jag ett besök på Svenljunga Bibliotek. Aldrig varit där innan och blev väldigt imponerad. Tranemo bibliotek har nu sett likadant ut sedan jag gick hand i hand dit med förskolelärare för att hyra Nicke Nyfiken. Dock vet jag inte om samma gäller för Svenljunga vilket jag tvivlar på. Så ljust och modernt det var!
Tänker inte skriva mer än så, utan kan återkomma till ämnet. Istället följer en bildbomb med tillhörande underskrifter, kul


Det var utställning på Biblioteket, dock har jag missat vernissagen som var den 28 nov. Typsikt eller vad?

En del av utställningen.

Dålig kvalité. Men min favorit. Den enda målning som faktiskt stack ut..

Vi har fattat nu Hanna.. Det var din favorit.. jaja..

Saknar en snitt och lite Chanpange..

Vad filurig jag ser ut?

Hittade lite böcker och ser.. överlycklig ut?

Jag och mina faktaböcker

Såhär ledsen blir man när ens bok är utlånad. Buhu..huhu..

Böcker.. i ett Bibliotek.. Förvånad någon?

En jätterolig bok

Svenljungas lånekort var stilrena och snygga

Ha! Ha! En zebra! Så tokigt! Ha! (grov ironi)

Här hänger de coola kidsen (jag)

Om jag inte hade haft en hel hög med olästa böcker hemma så skulle jag läst dessa! Hett tips!

Lite mer vuxen hylla

Sånt här är trevligt och bra. Mer info till allmänheten

Mysigt

Nemen! Titta vad Svenljunga har! (Pik till Tranemo Bibliotek)

Kolla! Titta då! Lyckades till och med få min anti-jag-tittar-hellre-på-film -pojkvän att ÖPPNA en BOK.
Jag är snart expert på detta område. Har läst ungefär fyra hundra femtio tre böcker om samma ämne! Kul tjej!

En av de bättre inledningarna jag läst. Ärligt och rakt på sak. Från Snälla pappa nej

Mycket bilder på barnhyllorna? Vad är det jag vill ha sagt?
Marcus hälsar att det är jätteroligt att gå runt på Biblioteket i Svenljunga!


Något man saknar i Tranemo är ju dessa "pluggbåser" som jag kallar dem. De avskilda skrivborden där man kan koppla in dator och sitta och plugga. Samt kanske cdskivor kan jag tänka mig, inte personligen då utan mer allmänt tänker jag då.
Något som jag saknar i varje Bibliotek är fler bekväma sittplatser! (Marcus vill ha en säng)
Hörde ni det nu Svenljunga och Tranemo? Siiiiiiiiitplattseeeer.. Mjuuukaaa.. Sköööna..

Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback