musikhjälpen

Hej!


Är för tillfället sängliggande. Och har varit det i 4 dagar nu. Kännes inte så roligt.
Därför har jag koll på det mesta på tv just nu, och vad vore jag för bloggare om jag inte tipsade er mina läsare?

Musikhjälpen på Svt2 - slå på tv och kolla eller titta på det via deras hemsida: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3946

Vadå musikhjälpen tänker nu era små russin till hjärnor. För att undvika virr på grund av MIN hjärna så har jag kopierat följade information från musikhjälpens hemsida.

Grundidén är att publiken betalar för att önska en låt, att förena publikens intresse för musik med engagemang för medmänniskor världen över. All musik som spelas i P3 under dessa dagar är önskad av er. Så önska din favoritlåt och skänk samtidigt 50 kronor till Radiohjälpen.

Tre programledare bor i ett glashus på ett torg. De får inte äta fast föda och de har ingen möjlighet att lämna glashuset och gå på stan och köpa julklappar. Däremot skall de sända dygnet runt – i sex dygn.
 
Förutom att önska musik går det också att skänka pengar genom ett flertal andra insamlingsaktiviteter i och omkring glashuset och runt om i Sverige. Programledarna kommer att gästas av kända och okända personer som dyker upp i glashuset olika tider på dygnet. Vissa för att spela musik, andra för att visa sitt stöd på annat sätt.

Vart går pengarna tänker ni då, förmodar jag? Jo till att undvika trafficking. Dvs. människohandel främst med barn.

Just nu ringde det in en kille som inte ville ge 2000kr av det han fått tillbaka från sin skatt. TÄNKT! VAD FINT! Om alla människor var så genomsnälla.

"Barn är inte till salu" är lite av radiopratarnas slogan.

Vilka intressanta människor är det som sitter i glashuset då? Oj! Oj! Vad mycket frågor.  Nour El-Refai, Martina Thun och Jason Diakité. En sjukt bra blandning av människor!

Måste även tillägga att det blir en riktigt bra blandning av musik också! Lyssna, titta och framför allt sjänk en slant!


Här har ni alla tre!

Hejs - vi hörs när vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback