De nominerade till P3 guld!

     

Den 22 Januari 2011 är det dags för P3 Guld Gala, där svenska artister har chans att vinna pris.
Detta har blivit en av Sveriges bästa musikgalor!

Om ni vill rösta går det att göra på sverigesradio.se, sen klickar ni er vidare till P3 Guld. Rösta! Rösta! Rösta!
Jag har redan röstat, här nedan får ni se vad jag tycker.

Årets artist
Daniel Adams-Ray – Svart vitt och allt däremellan
Håkan Hellström – 2 steg från paradise
Oskar Linnros – Vilja bli
Robyn – Body talk pt. 1
Säkert! ­– Facit
Hanna tycker: Åh detta är verkligen svårt att bedöma eftersom jag lyssnar på precis alla. Men jag tror Robyn tar hem det även fast min personliga favorit är Säkert!

Årets grupp 
Hästpojken – Från där jag ropar
Johnossi – Mavericks
Kent – En plats i solen
Swedish House Mafia – Until one
The Radio Dept. – Clinging to a scheme
Hanna tycker: Johnossi tar nog hem det, även fast Hästpojken förtjänar det mer!

Årets nykomling
Anna von Hausswolff
First Aid Kit
Jasmine Kara
Royal Republic
Tove Styrke
Hanna tycker: Här är jag lite kluven. First Aid Kit eller Royal Republic, är mina favoriter. Men tror ändå Tove Styrke kommer ta det!

Årets låt
Daniel Adams-Ray – Gubben i lådan
Johnossi – What's the point
Oskar Linnros – Från och med du
Robyn – Dancing on my own
Salem Al Fakir – Keep on walking
Swedish House Mafia feat. Pharrell – One (Your name)
Hanna tycker: Och vinnaren ääääär.. Oskar Linnros

Guldmicken (tilldelas årets bästa liveakt)
Familjen
Hoffmaestro
Håkan Hellström
Melissa Horn
Robyn 
Hanna tycker: Robyn är ju så bra live, men även Hoffmaestro. Men Robyn tar det!

Årets dans
Alexi Delano – Samlad produktion
Avicii/Tim Berg – Samlad produktion
Harald Björk – Bigfield
Skudge – Samlad produktion
Swedish House Mafia – Samlad produktion
Hanna tycker: Ingen aning. Harald?

Årets Hiphop/soul
Carlito – Guldburen
Jasmine Kara – Blues ain't nothing but a good woman gone bad
PH3 – PH3 löser ett fall
Supersci – Timelines
Trainspotters – Dirty north
Hanna tycker: Har ingen större koll på detta men skulle sätta mina pengar på PH3

Årets pop
Anna von Hausswolff – Singing from the grave
Robyn – Samlad produktion
The Radio Dept. – Clinging to a scheme
The Tallest Man on Earth – The wild hunt
This is Head – 0001
Hanna tycker: Skulle tro.. This is head

Årets rock/metal
Ghost – Opus eponymous
Khoma – A final storm
Pascal – Orkanen närmar sig
The Baboon Show – Punk rock harbour
Watain – Lawless darkness
Hanna tycker: Ingen. Aning.

Så! Det har varit ett bra år för Robyn så tror på henne. Vad tror ni?

(http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3964&grupp=13040 om ni vill läsa/lyssna mer)


Hur bra är inte Robyn live här då? Nobelpris galan 2008, och det var ändå 2 år sedan. Hon är dessutom en av de vackraste kvinnorna som vandrar på vår jord.

Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback