P3


Hej!


Sitter och lyssnar på P3 genom webben. Har ni märkt en väldigt bra sak med P3? Nämligen det där med dialekter. Tv är ganska dialektdominerat på det sättet att vi hela tiden får höra samma typ av svenska. Det är helt annorlunda på P3, tex. nu på Brunchraporten med Emmy Rasper med sin tyska brytning.

Detta bidrar till att vi blir mer mottagliga till olika dialekter. Sverige domineras ju inte bara av "Stockholmssvenskan" utan har ett gäng andra dialketer som borde spridas mer i vår vardag.

Tummen upp för det!

Ser att det även på P3's hemsida att det är galafeber inför deras egna gala P3 Guld. Om ni klickar er in på deras hemsida, sverigesradio/p3 så finns det en undersökning man kan delta i.



Flest kommer ligga och slöa i soffan, jag tillhör även den kategorin. Eller efteråt på webben.
Vart finns ni under galakvällen?

Kommentarer
Postat av: Emmy Rasper

Tycker också att det är tummen upp för olika dialekter. Dock är det min sidekick Sonja Leister som står för den tyska brytning. Jag kan som mest bidra med lite göteborska.

/Emmy Rasper

2011-03-14 @ 20:58:10
URL: http://www.sr.se/brunchrapporten
Postat av: Hanna/Kulturbloggaren

Ops! Fel av mig, tur att du påpekade det. Göteborska är ju alltid något!

2011-03-15 @ 15:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback