ORD

HEJSAN!

Jag förstår inte! Jag sparar dagligen många bilder, jag printar, kopierar och jag ska namnge dem. Ofta har jag brottom när jag gör detta. Då måste jag snabbt tänka på något ord jag ska döpa dem till eller ett namn. Är så trött på att leta efter blider som heter "bskjffbkj" och "lfsanäövlri".

Men min hjärna är helt efterbliven. Varje gång kommer jag endast på två ord.

MAJS eller HEJSAN

Ursäkta mig men det finns en miljardtvåhundratusentrettiofemmiljader ord jag kunde valt bland och jag väljer MAJS och HEJSAN?

Det som stör mig mest måste nog vara HEJSAN. Jag som inte ens säger hejsan och förövrigt är det ett väldigt fult ord. Ja, jag kategoriserar ord som låter fula/fina.

Majs tycker jag nog bara faller sig bra i munnen och endast är fyra bokstäver. Oftast får jag upp rutan "Filen Majs finns redan, vill du ersätta den?" Då måste jag snabbt trycka på nej och då kommer ofta hejsan upp i huvudet.

Varför i all världen? Vad säger inte detta om min personlighet? Majs och Hejsan. Antagligen har Hejsan vuxit fram från majs då de båda har J och S eftervarandra.

Herregud vad det går att analysera saker och ting. Andra ord som jag tycker låter bra är Barnsmorska och Lacknafta. Säger man de snabbt och efter varandra låter det som rysska.



MAJS PÅ ER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback