Megamind

Hej


Jag måste verkligen säga att det är film-tider just nu.
Därför tänkte jag tipsa om en film och inte vilken film som helst, utan Megamind.



....


Ja. Den är animerad. Och gjord för åldersgruppen 12+. Jag tog det där plusset på allvar och sträckte det ända till min ålder.

Men jag måste ändå påpeka att jag ofta tittar på animerade barnfilmer. Hitta Nemo, Toy Story, Haja läget, Bee Movie och så vidare. De är ju helt fantastiska. Självklart kan det göra lite ont i mig att mina barn inte kommer få se de "riktiga Disney". 

Men det är svårt för mig i min ålder och humor att hitta en animerad barnfilm som jag verkligen känner att hela familjen kan titta på. Står ju ofta på filmen "För hela familjen".
Men så är det oftast inte. Utan 8-12 åringarna skrattar sig blåa och mamma och pappa kan räkna sina skratt under filmen på en hand.

Men har hittat två stycken. "På andra sidan häcken" och.. "Megamind".
Jag skrattar mig nästan genom hela "Megamind". Såg den dock på engelska, vilket oftast är det bästa.

Ni måste se den! Det är en oder. Jag befaller er att se Megamind.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback