KIM NOBLE

Kollar på Oprah. Vanligtvis tycker jag inte om att titta på det med jag lät det vara på. Det visade sig att det idag handlar om något väldigt intressant. Om en kvinna vid namn Kim Noble som har 20 personligheter. Hon säger själv att det är 20 personer som delar Kims kropp. Hon kan byta personlighet upp till 3 gånger om dagen, när en ny personlighet tar vid så vet den inte vad den andra har gjort. Alltså är de helt åtskilda personligheter. De vet inte vad de andra gjort, tänker eller något liknande. Jag tycker det är så intressant.

Det visas ett videoklipp där man får "träffa" några av dessa personligheter. En är en 20 årig gay man. En annan en gammal katolsk tant, en tredje är en 12 årig tjej. Det är så facinerande att höra vad dessa personligheter har att säga. Alla hennes personligheter har egna e-mailsadresser, som får enskilda mejl från samma terapeut.

Psykologer menar att barn som varit med om en traumatisk uppväxt, en så hemsk och brutal uppväxt att vi inte ens kan föreställa oss det. Det är då de kan leda till att det blir för mycket för en person att hantera. Därför avskiljer sig hjärnan och delar upp personligheten i flera delar vilket gör att vissa personligheter inte har några som helst hemska minnen om sin barndom men vissa/eller bara en personlighet går och bär på detta.

Men det var inte detta jag skulle komma till. Utan att alla dessa personligheter har fått tipset att måla. Ria heter den 12 åriga tjej som är närmast sanningen om Kims personlighetssplittring. Hon har målat ett par mycket intressanta målningar som avspeglar henner/deras verkliga barndom. När hon intervjuas upprepar hon hela tiden "Man ska inte ta det dåliga godiset. Bara det bra godiset. Jag tog det dåliga därför är det mitt fel"

Det är så spännande att terapeuten inte bad dem att skriva eller prata utan just måla. Jag har hittat några av hennes målningar, några av dem visades i programmet. Jag vill inte ens försöka börja analysera utan bara ta in det självklara som man ser. Jag känner att om detta var så mycket för en person att det ledde till en personlighetssplittring, så tror jag inte att jag är redo för att dyka in det. Men det skulle minst sagt vara väldigt intressant.. men också hemskt.

Under programmet förklarar de olika personligheterna hur man kan se deras personlighetsdrag i målningarna och det är så sjukt intressant.

Detta är målningar gjorda av personligheten Ria. Hon som alltså är närmast sanningen om deras hemska barndom.







Om ni är intresserade av att läsa mer, eller se målningar av alla olika personligheter (de finns uppdelade efter namn) Klicka er in här!
http://www.kimnoble.com/virtual_galleries.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback