KAXI


Bild är lånad av Ulricehamns tidning. Foto: Christer Seldevall

Hej alla Tranemokommun-bor.

Har ni som jag sett den nya bokbussen smyga runt Tranemos hörn? Jag har sett den två gånger, och det är verkligen ett lyft från vad vi hade för buss innan. Eller några av er kanske var på Forumtoget i Tranemo igår kl. 10 och såg den grön/metallic -färgade bussen glida in i dens glas till de åskådare som samlats för att inviga Tranemos senaste kulturtillskott?
För er som inte var där kan jag lite kort berätta att det var Centerpolitikern Victoria Harvaldsson som fick hålla tal, samt utrustade de diverse barn med saxar som ivrigt fick klippa bandet och med det inviga Nils Tures ersättare Kaxi.

För er som missade smygpremiären i Fredags (21 Jan) så kan jag glädja er med att på måndag, den 24 Januari är det dags för Tranemos andra bokbuss att inta vägarna med sin premiärsrunda. Som sagt fick den nya bussen namnet Kaxi, eftersom det betyder två på finska och detta är ju Tranemos andra bokbuss. Fiffigt eller hur?

Personligen gillar jag inte att de stavat det med x. Men antar att det ser snyggare ut så, istället kanske denna moderna buss känns lite kaxig i all sin moderna utrustning? Framför allt hoppas ni kommer gilla den nya bussen, och ta användning av den!

Läsa mer?
http://www.ut.se/nyheter/ny-bokbuss-tar-vid-i-tranemo(2253199).gm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ut-nyheter+%28UT+Nyheter%29


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback