GULDBAGGEN 11 - DEL 1

Har ni chipsen framme? Ligger ni skönt? Är blåsan tömd? För nu börjar det! Kommer skriva vinnarna här, samt annat jag noterar under galan!

20.00 Öppningsceremonin - Petra inleder med sång, dans i indisk stil. Hon är ju helt klart en underhållare och väldigt duktig på att artikulera. En superhärlig öppningsceremoni som var genomtänkt från låt till koegrafi och Petra är superdukitg.

20.08 Gud va bra de har klippt ihop alla filmer! Så roligt.

20.09 Det borde vara böter på att ha en sån ful klänning som Petra Mede. Vad är det där för något? Spydde symaskinen ner henne?

20.14 Notera att Petra inte har några talkort!!

20.17 Biopublikens pris -röstningen börjar.

20.20 Cecilia Forss ska dela ut Bästa manliga biroll och gör en superbra insatts. Peter Dalle vinner för sin roll i Himlen är oskyldigt blå, hans tacktal är jätteroligt. Vilken kvalité det är ikväll.

20.04 Richard Wolff ska dela ut pris för Bästa kvinnliga biroll. Outi Mäenpää vinner och mina finska gener hoppar av glädje.

20.30 Petra Mede gör parodi på Snabba Cash, otroligt roligt och lyckat!

20.34 Moa Gammel och Sebastian Hiort af Ornäs ska ge ut priset Gulpspira som går till prducenten Lisbet Gabrielsson. Sebastian har ingen scenvana, och han ska vara skådespelare? Lisbet tycker geten är söt annars är tacktalet lamt.

20.38 Lena Adehlsson Liljeroth ska dela ut priset för Bästa Dokumentärfilm och det är så inövat att det inte ens är okej. Vinnarna bli "Ångrarna" om två kvinnor i 60 års åldern som bytte kön och nu ångrar sig. Tacktalet är väligt rörande, dock tycker jag de båda herrarna hade fått säga ett par ord.

20.46 Svenska artister tolkar Cornelis låtar, T.ex. Titiyo och Marit Bergman med fler. Marit Bergman har kvällens coolaste gitarr, annars är det fyra väldigt snyggt klädda tjejer som sjunger väldigt bra.

20.49 Petra har bytt om. Till en ännu hemskare klänning, jag trodde inte det var möjligt? Jonas Hassen Khemiri och Kertin Ekman ska dela ut nästa pris (Jag mallar mig för jag träffat Jonas), vilket är Bästa manus. Vinnaren är Lisa Langseth för filmen "Till det som är vackert".

20.54 Bent Toll och Eva Swarts Grimaldi ska dela ut priset för Hedersguldbaggen som går till Mona Malm. Alla i publiken ställer sig upp, det är även hennes 67 -års dag idag, grattis!

Del 2 - nästa timme kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback