Det är var ju tråkigt

Stod i Icakön här om dagen, och tittade lite i böckerna för att få tiden att gå. Var någon tant som hade köpt köttfärs, så var paketet öppet. Så skulle de hämta en ny. Sen skulle hon dra icakortet, betala med pant-lappen och med kuponger.

Man hann med en hel del kan jag ju tala om.

Iaf. Fick syn på en bok. "Det är var ju tråkigt" stod det på den. Började genast titta i den. Där stod man och skrattade för sig själv, med sin pågelimpa och bregottsmör.  Vilken rolig bok. Den ska jag köpa tänkte jag.

Skrev ju om David Batra och att han kommer till Borås för att uppträda på Folkan, med sin stand up show "Det här var ju tråkigt" Men vänta lite? Har inte jag hört det där innan? Låter väldigt bekant.

Två dagar senare fick jag min snilleblixt. Åhhhhhhhhhhh! Det är ju han som skrivit den där boken. Och stand up showen är baserad på den. Ååååååååh! Ack denna dumhet.

Adlibris.com kan man provläsa ett antal sidor. Gjorde det precis och det är så roligt. Boken är baserad på arga lappar som människor, hittat eller sett. Det är uppföljaren till david Batras första bok "Den som inte tar bort luddet ska dö!" Dessa får mer än gärna ta sitt pick och pack, och flytta in i min bokhylla.











   

Den sista är helt klart bäst.

Vill ni läsa si sådär 20 sidor gratis?

Klicka här
http://www.adlibris.com/bookbrowser/default.aspx?culture=SV-SE&isbn=9137136046&shop=1



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback