BOKREA


Foto, Jonas Lindqvist lånat av dn.se

Har någon slags vision om att alla böcker jag läser och tycker är bra vill jag ha i min ägo. På det sättet kan jag skapa mig ett litet personligt bibliotek hemma där jag kan säga att jag bara har bra böcker. Samt är det väldigt fint att inreda med böcker, så önskar att tills jag flyttar hemifrån så ska jag ha en riklig samling av bra böcker.

Men som ni vet kostar böcker en del. I alla fall när man som jag ofta tycker många böcker är bra, om de inte är de så tänker jag "men den var ju bra.. på sitt sätt". En äkta optimistisk tanke.

Men som tur är är det inte alltid bara rea på kläder men också böcker. I Tranemo bibliotek finns det just vid tillfället en liten låda vid ingången med böcker som säljs ut för 5kr! Tror jag såg en skymt av Stieg Larssons - Luftslottet som sprängdes. Alltså inga dåliga böcker.

Inte nog med detta så startar Tranemo Biblioteks bokrean snart! 31 Januari och för att vara specifik så är det kl. 10.00. Detta får jag bara INTE missa. Jag är bokgalen och föredrar en verklig bok istället för e-böcker. Det handlar om hella känslan med att hålla i en bok.

Jag är inte ute efter några specifika böcker denna gång (förra året hade jag en lista men det slutade bara i kaos och armbågsrace). Istället ska jag i år försöka inrikta mig på att hitta böcker som jag vanligtvis inte skulle läsa. Alltså böcker som inte faller innanför ramen för mitt läsintresse. Jag vill vidga mitt läsaintresse och efter alla faktaböcker som vilar tryggt i bokhyllan hemma så tror jag att mina läsceller uppe i hjärnan längtar efter variation.

Ni som vanligtvis inte går på bokreor och andra bokförsäljningar kan ju nu över helgen fundera kring om det finns någon bok som saknas i din samling. Kanske har du något gammal boktips som spökar i hjärnan, nu kan du få slut på spökeriet samtidigt få tag i den bok du är ute efter till ett bra pris!

Hoppas vi ses där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback