Terve Mark!

På bokmässan kryllar det av olika monter där författare ställer upp på intervjuer, debatörer disskuterar osv.
Jag satte mig vid Piratförlagets scen på bokmässan och tänkte lyssna på Martina Haag som är en av mina favorit författare, har alla hennes böcker. Hennes första bok ("Hemma hos Martina"), eller rättare sagt krönika-samling har jag läst etttusentvå gånger.

Jag blev kvar även efter Martina Haag då Mark Levengood tänkte prata om sin tredje bok. Jag viste att han hade skrivit böcker, det gjorde jag. Det var dessa blommiga böcker i konstiga färger, med poetiska namn som jag så långe undvikit. Men på grund av Marks personlighet så var det givet att sitta kvar!

Och herregud vad jag och alla andra skratta (hade ju varit en vacker syn om bara jag satt och skratta). Han var så rolig. Sen gick det upp att det han berättade var inte berättelser från tomma intet, utan saker från boken.
Jag måste ha den där boken! 130kr och ett samtal senare så hade jag en bok och en autograf.

Men något som fastnade i mitt huvud under denna underhållande intervju var när mannen som intervjuade Mark frågade varför han skriver, och varför inte romaner? Då svarade Mark "Det beror ju på hur mycket man som person har att säga. Jag har bara sånna här vardagssaker och då blir det bara det"
Det var så sant som dagen. Man kan inte skriva mer än vad man har att säga.

Jag gick och köpte boken och nu har jag komit fram till att jag älskar den. Jag är så ledsen att jag missat de två första men ska även införskaffa dem. Boken är också en samling av olika små berättelser som på något sätt ändå håller ihop, man får bekanta sig med vänner och släktingar med Mark och det är minst sagt en rolig bok.

Just för att jag vet hur mycket jag undvikit dessa böcker på grund av utseendet så ska jag köra en liten följetong här på bloggen. Men små snuttar från Mark Levengoods tredje bok, "Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig" För jag vet att jag ångrar mig för jag missat den! "You should not judge a book by it's cover" Jag vet, jag vet..

Så nästa inlägg blir en snutt från boken! Stay tuned..









Här har ni den blommiga boken i sin ståtlighet. Jag har ju helt ändrat åsikt, numera är den vacker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback