Inspiration. Kreativitet. Var? Hur?

Sitter hemma och skissar så mycket jag orkar. Läser Estetisk verksamhet Bild hemifrån och att själv få prioritera när och var jag skissar/målar passar min kreativitet utmärkt. Det borde vara så för alla, det är inte många som styr över sin kreativitet. Inte jag iaf.

Just nu går det väldigt sakta. Kreativiteten och inspirationen är mycket låg, vad gör man då?


När jag börjar skissa så känner jag oftast i början om det går eller inte. Ibland är det bara fel-fel och då är det bara att sluta direkt, istället för att bli frustrerad.
Men går det bra så ökar det kreativiteten och glöden. Blir första skissen bra, brukar resten gå bra med.

Mitt problem är dock att jag skyndar mig fram. Jag vill byta färg. Byta skiss. Jag vill bli klar, och blir nöjd fort. Därför lägger jag inte så mycket tid på mina skisser, jag låter dem aldrig ligga utan vill slutföra direkt.

Idag kändes det inte helt okej, men jag fortsatte. Men slutade innan frustrationen kunde knipa tag om mig.

Jag söker ofta inspiration utifrån, internet eller musik. Att du sitter och målar helt fritt och lyssnar till musik kan påverka dig på alla möjliga sätt. Ibland brukar jag kunna se vad jag lyssnat på genom färgerna jag använt!

Jag har gjort ett litet inspirationskollage som jag oftast gör. Det finns så mycket vackert där ute som man kan samla intryck ifrån.


En snabb skiss (Varför det är så mycket kroppar är för att det ingår i min kursplan)
 

Lite inspiration!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback