Följetong del 5. (extra-deuxs-specialare)

Jag håller just nu på att göra lite extra reklam för Mark Levengoods bok "Och jag läste det var omöjligt att leva lycklig förutan dig" (tänk att jag fortfarande inte kan titeln utantill)
Varför?
Jag har undvikit hans två tidigare böcker. Men när jag hörde honom prata på bokmässan om sig själv och boken kände jag ett starkt vill-ha-begär!
Måste säga att det är en av de varmaste, mysigaste och roligaste böcker (körnikesamling?) jag läst!

Så nu vill jag att ingen går miste om den på grund utsidan som mer påminner om farmors dukar.

Boken är otroligt välskriven och fylld med roliga historier. I min följetong tar jag ut favoritdelar ur boken för att få ert intresse fångat!

Sida 113:
Lätt bakgrund: Mark har åkt taxi och betalde med kort. Kortet fungerade inte och taxiföraren slickade på kortet.
Mark blev illa berörd.

Efteråt grämer jag mig, likt en nötkreatur står jag och idisslar händelsen på oförrätternas grönblommiga äng. Jag ligger där i hotellsängen och tänker mörka tankar. "Du ska inte slicka på mitt kontokort", så borde jag ha sagt. Eller "hur skulle det kännas för dig om jag slickade på din taxi", där skulle han fått något att fundera över.
Fast han hade nog bara bett mig att inte glömma fälgarna, de är ju så smutsiga såhär års. Och det var minusgrader, troligen skulle jag fastna med tungan och släpas med bilen runt Göteborg, ända till Hisingen och där tvingas betala för färden med ett extra "idiot från Stockholm som har frusit fast i lacken"-tillägg

Boken har inte bara ett vackert språk. Utan ett vackert innehåll också, många av sidorna är prydda med illustrationer kopplade till texten. Det gör boken mer levande och rolig att läsa!

Illustrationerna i boken är gjorda av Ilon Wikland.
Hon har t.ex gjort illustrationer till Karlsson på taket och Ronja Rövardotter.




På sidan ser ni Mark Levengoods två tidigare böcker i miniatyr. Även de går i samma blomstriga tema!









Och en bild på den estlänska Ilon Wikland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback