Fånge i ovetandepalatset!

Det finns författare och författare. Det finns bra och dåliga. Beror helt enkelt på vem du frågar. Men en av mina favoriter är Martina Haag. Jag läste hennes första krönikesamling när den kom ut och sen dess har jag varit fast. Som ni säkert förstår är jag ett mycket hängivet fan.
FÖRSTÅR NI DÅ HUR FÖRBANNAD MAN BLIR NÄR MAN MÄRKER ATT HON GETT UT EN NY KÖRNIKESAMLING OCH JAG GÅR RUNT OVETANDE? HA? HA?

Så jag hoppas nu att meddelandet gick fram till Martina Haags lilla hus i Bromma (ja just det! jag vet vart du bor!) och att imorgon kommer DHL med ett paket med ett långt förlåt-brev i. Rimliga krav tycker jag!


Här kommer en liten beskrivning på den som Adlibris.com får stå för:
"Fånge i Hundpalatset ger dig svar på livets stora gåtor, som till exempel hur man mår om man mölar i sig ett kilo kött och en liten, liten bit majskolv, och vad man ska göra om man känner att man måste smygoperera sin man inne i huvudet. Och hur det var att vara mamma på neandertaltiden och hur man känner sig när man strippar framför självaste prins Daniel.

Varför gömmer sig Martina i mörkret när det ringer på hennes ytterdörr? Och vad betyder egentligen ekobrottsling? Och vad är det som bor nere i källaren hemma hos familjen Haag? Varför brinner det på hotellet när familjen Haag semesterar? Och vem är det egentligen som bestämmer över alla i Hundpalatset?

Fånge i Hundpalatset är Martinas femte bok och innehåller både nyskrivna krönikor och tidigare publicerat material från Aftonbladet och mama."


Förstår ni vilken chock man får när man helt ovetande möts av detta i bokhyllan?

Så jag fick helt enkelt ta ett allvarligt snack med Martina Haag om detta. (dvs. "Hej din nya bok är jättebra! om jag läst det? Självklart! Jag har ALLA dina böcker)

Ja.. Alltså ALLA dina tidigare böcker..

..Men det vet du ju redan! Du har ju sigerat de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback