Dektektiv-Hanna

Uppföljning till inlägget under..

Eftersom Margaretha Sturessons bok är verklighetsbaserad och allt har hänt i Sverige var jag tvungen att ta till min dektektivkompis - google.se
Hittade ganska mycket, främst alla skriverier om just avhoppade medlemmar. Kristet Center Syd, eller Kingdom Center som de numera kallas är ganska omskrivet. Det är alltid intressant att googla sådana här böcker, det blir lite som en uppföljare. Det är också intressant att se hur media alltid vrider och vänder på saker, främst när jag tagit del av den enskilda individens version.
Den info jag valde att publicera här är tagen från Dagen.se, den som är intresserad av hela källan kan kontakta mig.

Främst är det roligt att googla fram bilder, att få en bild på de som nämn i boken. Pastorn (ber om ursäkt att jag kallat det präst i min bokrecension/analys. Är inte religiöstkunnig och vet inte skillnaden) Christer Segerliv som han heter - i boken nämns aldrig hans namn utan går under beteckningen Pastorn.
 I förodern har Margaretha valt att berätta att hon ändrat alla förutom hennes och makens namn.

 Pastorn såg inte alls ut som jag tänkte. Han målas upp som charmig, karismatisk och vältalig och jag får fram en bild på en ganska snygg man i 40 års åldern. Men ack så fel jag hade. Dock ska man aldrig bedöma varandras utseende, jag vet. Men han förtjänar att bli dömd av mitt ytliga jag!


Här får ni ta del av infon jag samlade på mig på internet, som sagt: allt är från Dagen.se


 

         och avslutningsvis en bild på Christer Segerliv, pastor och grundare till Kristet Center syd/Kingdom Center

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback