Tipp, tapp - en juleapp

Skrev nya juldikter till iPad-tävlingen. Som sagt är temat "Surfplatta"






Kär Jultomten
Genom åren har jag bett, om både Barbie och sminksett.
Nu har livet att kliv tatt, jag behöver nu något platt.
En julklapp fylld med jule-app
Surf med Wifi är svår att komma ikapp
3G och många GB
Årets julklapp mig nu ge
Gör min vardag lättare, gör den lite snyggare
Gör min teknikhunger mättare
Jag skulle uppskatta om jag fick mig en surfplatta

Skrev en åt mamma också:
På min tid, då fanns inget trams
Men nu jag iPad ger en chans
Inte som dåtidens megafon, radio eller sladdtelefon
Den verkar allt kunna göra
Surfa, chatta kan den också min bil köra?

Förra året köpte jag spikmatta,
nu ska man tydligen ha en surfplatta
Vad hände med dåtidens ordentliga vävmatta?
Den ska tydligen "Representera vår tid"
Då kanske den kan bringa mig julefrid?

Den kan säkert hjälpa mig och mitt liv
Hålla koll på när jag ska på symöte hos Agneta och Siv
Jag kan på tv titta, även när jag på jobbet måste sitta
Den verkar bättre än min bandkasett
Ja, det bästa som i teknikväg skett

Ser du surfplattan bakom ridån
allt du önskar kan du få
Om ditt hjärta för en iPad dunkar
Kanske ett rim funkar
och när du din önskan sagt,
ligger ödet i OnOffs makt

Ödets fe kan vackra gåvor ge,
om jag vinner – det återstår att se
Men en surfplatta skulle minsann mitt julmirakel vara
Hur glad jag skulle bli – går inte att förklara



Är ni sugna på en sån här?
Då kan ni vara med att tävla om en.
Kolla några inlägg ner för instruktioner
Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback