Svd's skivlista -10

Svenska dagbladet har gett ut en lista med musikaliska fullträffar i form av skivor 2010. Mycket passande såhär på årets slut att sumera upp det bästa av det bästa.

Här kommer några exempel

Håkan Hellström - 2 steg från paradise
Jag är inte fan av Håkan. Förlåt världen. Bokstavligt sagt så känns det som jag är den enda levande personen som känner ett starkt förrakt till Håkan. Jag blir bara trött på han. Tanken på att sätta mig nu och försöka lyssna igenom han skiva får hjärnan att förvandlas till en ihålig ballong och krypa ihop o fortserställning i hjärnans lilla vrå.

Katell Keineg - At the mermaid parade
Nja.. Detta får inte mina hörselsnäckor att dansa vals direkt. Påminner av valsång eller estnisk klagosång. Sådär gällt och försiktigt. Den känslan hon försöker få fram känns ansträngd och det blir bara fel.

Steve Mason - Boys Outside
Inte pjåkigt Steve-ponken! Jag tycker hans styrka sitter i texterna. Sedan har han inte en så direkt speciell röst som utmärker sig på något vis. Men känslan finns där, lugnet och framför allt de vackra men enkla texterna.
Roligt att han varierar den annars så lugna Steve med lite fart i låtarna.
Man håller ut hela skivan


Detta är en av mina tidigare favoritlåtar med Steve - lyssnar själva!


Steve Mason - All comes down

Vill ni se hela skivlistan så hojta till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback