svar!

Tomtom om Mer jul, ge mig mer jul. Eller?!:
Du har helt klart rätt om att julen är överskattad.. vi människor uttnyttjar alla högtider för att sälja på massa skit till alla. Så är det och så kommer det förbli ett bra tag framöver. Om jag ska vara seriös, det enda jag ser fram emot i jul är nog maten. Inget annat intresserar mig, okej det kanske är kul att umgås med vänner och familj men det kan man ju göra resten utav året med varför ska det vara så speciellt vid jul? Vad anser du om nyår?

Hej Tomtom.
Som sagt så har jag lovat i bloggen att så länge det trillar in 1-5 kommentarer så ska jag svara på dem öppet, och mer ingående.

Kul att någon håller med mig!

Jag håller helt med dig också, vänner och familj kan man träffa runt om året. Men det finns många i vårt avlånga land som inte har speciellt bra kontakt mer mor och far föräldrar. Många träffar dem endast på julafton eller andra högtider. Vilket jag tycker är synd!

Vad jag tycker om nyår? Bra fråga!
Under åren som jag har växt upp har jag aldrig lagt märke till den hysterin det finns runt den med. Men till skillnad från jul så händer det någonting vid nyår, det blir ett nytt år. Det känns mer verkligt efftersom det händer något som vi kan ta i. Att Jesus föddes för 2010 år sedan gör ingen skillnad i mitt liv.
Numera när jag också räknas till de vuxna så märker jag av nyårs-ågesten redan 1 december. Vad ska man ha på sig? Vart ska vi va? Vad ska vi göra? Nyårskyss?

Kan vi människor sluta blåsa upp allting? Kan vi sluta att förvänta oss att saker och ting ska vara på ett sätt, det rätta sättet, och allt annat är inte acceptablet.
Detta gäller inte bara nyår utan allmänt med.

För mig är nyår mycket mer verkligt än julafton. Det finns en anledning till att fira. Fira det nya året. Det blir en nystart.

Ps. Strunta i alla dumma nyårslöften, ni vet lika bra som jag att ni inte kommer hålla dem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback