Ny kategori, igen..

Som ni vet skapar jag nya kategorier som andra byter underkläder. Idag föddes det en ny liten kategori till familejn nämligen "Intervjuer/Frågor". Idag är det faktiskt även premiär för den första av en rad intervjuer jag gjort med olika tjejer som sysslar med kulturrelaterade saker. Allt ifrån dans till poesi.
Varför just tjejer? Jag är i grund och botten feminist och det tycker jag alla kvinnor/tjejer ska vara. Men även för att de som är mest osäkra under tonåren är just tjejer. Jag vill inspirera dem och alla andra att våga göra saker som bryter det typiska mönstret. Man behöver inte fika och shoppa för att alla andra gör det. Man kan göra det men även kombinera med något som man faktiskt brinner för.
Jag som "kulturbloggare" känner också att många lyfter ögonbrynen när jag säger att jag valt göra detta och varför. Jag kan också komma på mig själv med att säga "hahahahha jag skriver hahahha om kultur hahahha" skämta bort det. Men inte längre, numera är jag mycket nöjd och stolt över att jag skriver om just detta. Detta är något som är roligt. Hela grejen med att kultur är lite underskattat gör det mer intressant, man får den där kämparglöden att kämpa för något man tycker om och värdesätter.

Så nu kommer jag förhoppningsvis hitta fler att intervjua. Om någon har några tips tveka inte att höra av er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback