Dagens svenska låt!

Jag lovade ju att det ska komma upp fler låtar av svenska artister. Varför? Jo för att vi har mycket begåvade artister i Sverige. Vi ska uppmuntra dem till att fortsätta, även till att fortsätta sjunga på svenskan. Vi är ett mycket isolerat land språkmässigt och det finns dem som tror att svenskan är ett döende språk. Jag tycker vi ska vara stolta över vårt språk och allt vad det innebär. Just därför finner jag det mycket aktuellt att uppmuntra just svenska artister som sjunger på just svenska.

Dagens låt blir..

Tamtamtaa..

Spänningen är olidlig..

Jobbigt va?

SÄKERT - NÅGON GÅNG MÅSTE DU BLI SJÄLV.
Andra kanske känner till den som Petters version Logiskt? Dock tycker jag denna versionen är en miljard gånger bättre (inget fel på Petter men..)





Det här vet du inte om
Men jag väntar på dig
Någon gång måste du bli själv
Och jag väntar på dig
Jag bidar tiden och det kommer ta tid
Jag har inte sagt något än
Men jag väntar, väntar

Du är inte så fin
Men det är nåt med dig
Som att komma hem
Första gången ja, du sa hej
Det är så logiskt alla fattar utom du
Du har inte en aning
Att jag tänker på dig precis just nu


Vad tycks?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback